فروش شمع
فروش شمع

ويژگي هاي شمع موم زنبور عسل

يكي از ويژگي‌هاي اين شمع‌ ، توليد يون‌هاي منفي در اثر سوختن است. انتشار يون‌هاي منفي، يون‌هاي مثبت را كه توسط آلودگي‌ها حمل مي‌شوند، خنثي كرده، و در نتيجه، غبار، قارچ و بوي نامطبوع را از بين مي‌برد و به‌خصوص براي افرادي كه آلرژي، آسم و تب يونجه دارند، مفيد است. يون‌هاي خنثي شده در اين فرآيند يا به داخل شمع مكيده مي‌شوند يا بر روي زمين مي‌افتند.
شمع موم عسل: ويژگي‌ها و روش تشخيص

پيش از اختراع لامپ‌، در شب‌هاي طولاني، شمعْ روشنايي‌ بخشِ زندگي ما بوده است. گرماي شمع، حسِ عشق و حمايت، و نور شمع، حس اميدواري را در ما زنده نگه مي‌دارد.

موم زنبور، قديمي‌ترين ماده‌اي‌‌ است‌ كه براي ساختن شمع استفاده شده است. شمع‌هاي مومي را حتي در اهرام مصر نيز يافته‌اند. موم را زنبور‌ها براي ساختن سلول‌هاي شانه استفاده مي‌‌كنند و يكي از محصولات جانبي زنبور عسل به حساب مي‌آيد.

 

موم عسل طبيعي

زنبورهاي كارگر با خوردن عسل، از هشت غده‌اي كه در ناحيه‌ي شكمي دارند، موم را ترشح مي‌كنند. موم در ابتدا شفاف است اما پس از جويده‌شدن و تركيب با گرده، مات‌ و تيره مي‌شود. گياهان و تركيباتي كه زنبور به كندو مي‌آورد بر غدد مومي و كيفيت موم اثرگذار هستند. موم زنبور آميزه‌اي از اسيد‌هاي چرب زنجير بلند و انواع مختلفي از ۲۸۴ تركيب است.

پيش از تبديل موم به شمع آن را صاف مي‌كنند تا موادِ خرده‌ي اضافي، مثل گرد و خاك و پيله‌هاي لارو و شفيره، از آن گرفته شود. خالص‌سازي موم اهميت دارد چون بالاترين كيفيت و پايدارترين محصول را موجب مي‌شود.

شمع‌هاي مومي زنبور عسل

شمع موم زنبور، به دليل ويژگي‌هاي منحصر‌ به‌ فردي كه دارد، سالم‌ترين نوع شمع‌ محسوب مي‌شود.

يكي از ويژگي‌هاي اين شمع‌ موم زنبور عسل ، توليد يون‌هاي منفي در اثر سوختن است. انتشار يون‌هاي منفي، يون‌هاي مثبت را كه توسط آلودگي‌ها حمل مي‌شوند، خنثي كرده، و در نتيجه، غبار، قارچ و بوي نامطبوع را از بين مي‌برد و به‌خصوص براي افرادي كه آلرژي، آسم و تب يونجه دارند، مفيد است. يون‌هاي خنثي شده در اين فرآيند يا به داخل شمع مكيده مي‌شوند يا بر روي زمين مي‌افتند.

از سوي ديگر، شعله‌ي شمع‌ عسل در طيفِ نوريِ خورشيد قرار گرفته و روشن‌تر از ساير شمع‌ها مي‌سوزد. اين شعله، در مقايسه، دوده‌‌ي كمتري ايجاد مي‌كند و نگريستن به آن پيش از خواب، خاصيت درماني داشته و چشمان‌تان را آرام مي‌كند؛ اين امر به‌ ويژه براي كساني سودمند است كه مدت زمان زيادي را در برابر نور آبي صفحه‌هاي نمايش الكترونيكي مي‌گذرانند.

به‌دليل استفاده از عسل در ساخت موم، شمع‌هايي كه از موم زنبور ساخته شده‌اند، غالباً خوش رايحه هستند. حس بويايي از مهم‌ترين حواس انسان به شمار مي‌آيد و استشمام يك رايحه‌ي خوب مي‌تواند به‌سرعت حال‌ و‌ هواي شما و محيطي كه در آن قرار داريد را دگرگون كند.

شمع‌هاي مومي، همچنين ، به‌دليل نقطه‌ي ذوب بالايي كه دارند، ۲ تا ۵ برابر آهسته‌تر سوخته و شعله‌ي طولاني‌تري فراهم مي‌آورند.

 

تشخيص موم زنبور عسل واقعي

كنترل دقيق كيفيت موم زنبور به تجربه و دانش تخصصي نيازمند است. اما راه‌هايي نيز مطرح شده است كه مي‌تواند در تشخيص طبيعي‌‌بودن موم زنبور به ما كمك كند. به‌طور‌ كلي، ناخالص‌بودن موم زنبور را مي‌توان تشخيص داد، اما تشخيص اينكه ناخالصي به چه ميزان و با چه مواد ديگري‌ بوده است، بسيار دشوار خواهد بود.

موم زنبور كمي نرم‌ تر و چسبنده‌تر از پارافين است و رنگ آن طيفي از سفيد تا زرد را در بر مي‌گيرد. برخي موم‌ سفيد رنگ را ناخالص‌تر دانسته‌اند، چون احتمالاً در معرض هوا ، نور آفتاب و رطوبت قرار گرفته‌ يا با پارافين يا استئارين تركيب شده است. با اين وجود، رنگ موم تعيين‌كننده‌ي كيفيت موم نخواهد بود.

شمع طبيعيِ موم، رنگ افزوده ندارد و در پالودن آن از مواد شيميايي استفاده نشده است. فتيله‌ي اين شمع نيز فاقد فلز و از مواد طبيعي، مثل كتان، تهيه شده است.

قيمت يكي از نشانه‌هاي واضح براي تشخيص كيفيت موم زنبور است. موم‌هايي كه قيمت پاييني دارند به احتمال زياد تقلبي بوده، يا دست‌كم، با مواد مومي ديگر تركيب شده‌اند. موم‌هاي ارزان موجود در بازار معمولا با پارافين تركيب شده‌اند و مقدارِ موم زنبور در آن‌ها بسيار پايين است. بعضي از موم‌هاي تقلبي هم صد‌ در‌ صد از پارافين‌ تشكيل شده‌اند. شمع‌هايي كه ۱۰۰٪ موم زنبور باشند گران‌قيمت‌‌ هستند، اما چون از كيفيت بالايي برخوردارند، ارزش پولي كه خرج‌شان مي‌كنيد را خواهند داشت.

در هنگام خريد آنلاين شمع، ابتدا تعداد كمي سفارش دهيد تا از كيفيت شمع‌ها مطمئن شده و سپس به خريد تعداد بيشتر اقدام نماييد.

 

راه هاي تشخيص موم زنبور عسل:

براي تشخيص طبيعي‌بودن شمع‌هاي مومي راه‌هاي زير عنوان شده‌ است ، با اين حال ، هيچ‌كدام از اين راه‌ها كاملا قابل تأييد نيستند.

- موم زنبور در دماي اتاق چسبنده است. اگر كمي موم را بين انگشتان خود گرفته و ورز دهيد بايد چسبنده باشد، اگر موم بين انگشتان شما سر بخورد احتمالاً در آن پارافين وجود دارد، اگر شمع تكه شود هم ممكن است با استئارين تركيب شده باشد.

- اگر نمونه‌هاي موم را كيسه‌ پز (sous-vide) كنيد، در دماي ۴۰ درجه سانتي‌گراد، موم زنبور انعطاف‌پذير شده اما ذوب نمي‌شود.

- اگر تكه‌هاي استوانه‌اي شمع را از هوا خالي كرده و در ظرف اتانول قرار دهيد، تكه شمع‌هاي موم زنبور در كف ظرف غوطه‌ ور خواهند شد.

- با استفاده از نور سياه يا بلك لايت مي‌توانيد پارافين را تشخيص دهيد. در زير اين نور، موم پارافين مي‌درخشد ولي موم زنبور عسل نخواهد درخشيد.

 

مقايسه شمع‌ موم زنبور و شمع‌ پارافين


شمع‌ پارافين

به دليل ارزاني اغلب شمع‌هاي موجود در بازار شمع‌هاي پارافيني هستند. به تازگي مشخص شده است كه اين شمع‌هاي ارزان‌قيمت براي محيط‌زيست و سلامت انسان مضراتي دارند. شمع‌ هاي‌ پارافيني از موادِ ته‌ نشين در فرآيند تصفيه نفت خام ساخته مي‌شوند. اين شمع‌ها، در هنگام سوختن بنزن و تولوئن آزاد مي‌كنند، كه هر دو كارسينوژن محسوب شده و براي بدن مضرند. چند ساعت سوختنِ شمع‌ پارافيني مي‌تواند سطح زيادي از فلزهايِ سنگين در هوا ايجاد كند و حتي ممكن است موجب آسيب به مغز و سيستم اعصاب مركزي شود. عطر و رنگ شمع‌هاي پارافيني نيز از طريق افزودني‌هاي مصنوعي ايجاد مي‌شود. دود سياه رنگ شمع‌هاي پارافيني بر ديوار، سقف، پرده و مبلمان مي‌ماند. در آخر، منبع پارافين، پتروليوم يا نفت‌خام است كه تجديد‌ناپذير محسوب مي‌شود.

شمع موم زنبور

شمع موم زنبور در زمان سوختن مواد سمي آزاد نمي‌كند، بلكه با رهاسازي يون‌هاي منفي، يون‌هاي مثبت ايجاد شده توسط ماكروويو، واي‌فاي، و بخاري‌ها را خنثي مي‌كند.موم زنبور آهسته‌تر از شمع‌ هاي پارافيني مي‌سوزد و مثل شمع‌هاي پارافيني چكه نمي‌كند. مومِ عسل چون با حرارتِ بيشتر نسبت به موم‌هاي پارافيني مي‌سوزد، دوده‌ي كم‌تري نيز پراكنده خواهد كرد. شمع موم زنبور، به فرآوري شيميايي، و افزود نگهدارنده‌‌ها يا تثبيت‌ كننده‌هاي فرابنفش نيازي ندارد. شمع مومي تميز و آرام مي‌سوزد و رايحه‌ي ملايم عسل دارد. اين شمع از كندو‌هاي زنبور عسل به دست مي‌آيد و تجديد‌پذير محسوب مي‌شود.

 

اگر شما هم قصد خريد شمع هاي مختلفي را داريد حتما محصول مورد نظر خود را در فروشگاه انلاين شمع سونيا پيدا مي كنيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۰۹:۱۳ ] [ شهاب ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی