فروش شمع
فروش شمع

چهار اشتباه رايج در استفاده از شمع

 

استفاده درست از شمع هميشه به‌آساني روشن كردن آن نيست. در اين مطلب به اشتباه‌هاي متداولي پرداخته‌شده كه هنگام استفاده از شمع انجام مي‌دهيم.

 

به گزارش روزنامه همشهري انلاين ، وقتي شب‌ها بلندتر و سردتر مي‌شوند، روشن كردن شمع، اتاق‌هايمان را دنج و گرم‌تر مي‌كنند و علاوه بر آن عطر خوبي در فضا پخش مي‌شود. استفاده درست از شمع هميشه به‌آساني روشن كردن آن نيست. اينديپندنت درباره اشتباه‌هاي متداولي درباره استفاده از شمع نوشته كه در ادامه آمده است.

به گفته استل اُمنز، از موسسه توليد شمع «ديپتيك»، وقتي پاي استفاده از شمع به ميان مي‌آيد، مردم اشتباه‌هايي مي‌كنند كه مي‌تواند يا شمع را از بين ببرد يا عمر آن را كوتاه كند. سايت «مِكا» كه پاي صحبت خانم اُمنز نشسته، از قول او مي‌نويسد اين چند نكته را بايد در استفاده صحيح از شمع رعايت كنيد.

۱- از ابتدا حواستان را جمع نمي‌كنيد

شمعي كه براي نخستين‌بار روشن مي‌كنيد، بايد دست‌كم ۲ تا ۳ ساعت روشن بماند. اُمنز مي‌گويد اين امر براي اطمينان از اين لازم است ‌كه تمام سطح شمع يكسان مي‌سوزد و ميان آن گود نمي‌افتد. سوراخ شدن يا گود افتادن ميان شمع شرايطي پيچيده است كه عمر شمع را به‌شدت كوتاه مي‌كند.

اُمنز مي‌گويد گاهي مي‌شود اين مسئله را حل كرد. به اين صورت كه دفعه بعد، اين شمع را براي مدت بسيار زيادتري روشن نگه داريد تا بقيه شمع با گودي وسط آن همسطح شود.

۲- از فتيله شمع مراقبت نمي‌كنيد

اُمنز مي‌گويد: وقتي شمعي را روشن مي‌كنيد، موم آن تبخير شده و باعث مي‌شود شمع پايين برود، اما فتيله شمع با همان سرعت پايين نمي‌رود. بايد فتيله شمع را هميشه با كمك قيچي در حدود ۳ ميليمتر نگاه داريد.

اگر شمعتان را بيشتر از ۳ ساعت روشن نگه مي‌داريد، بايد پيش از روشن كردن دوباره آن، فتيله‌اش را كوتاه كنيد. در غير اين صورت شعله آتش، نخ فتيله را مي‌سوزاند و باعث مي‌شود شمع دود بدهد و محيط اطرافش را سياه كند.

يكي ديگر از روش‌هاي مراقبت از شمع اين است: هربار كه شمع را خاموش مي‌كنيد، فتيله آن را در مركز قرار بدهيد تا بار ديگر كه روشنش مي‌كنيد، يكسان بسوزد.

اُمنز مي‌گويد: وقتي شمع را خاموش كرديد، در حالي كه موم آن هنوز شل است، از ابزاري مثل يك چوب كبريت استفاده كنيد و فتيله را به طور عمودي در مركز شمع قرار دهيد.

هربار كه شمع را خاموش مي‌كنيد فتيله آن را در مركز قرار بدهيد تا بار ديگر كه روشنش مي‌كنيد، يكسان بسوزد

۳- شمع را درست خاموش نمي‌كنيد

اولين غريزه هركس براي خاموش كرن شمع، دميدن يا به‌اصطلاح خودماني، فوت‌كردن آن است. اما اين روش به چند دليل اشتباه است:

    نخست اين‌كه بوي دود ناشي از فوت‌كردن شمع، تمام زحمتي را كه ساعت‌ها براي عطرآگين كردن فضاي اتاق كشيده‌ايد، به هدر مي‌دهد.
    ديگر آن‌كه اين كار خطرناكي است، چون ممكن است جرقه‌هاي آتش را به اطراف پرت كند.

خانم اُمنز مي‌گويد بهترين روش براي خاموش كردن شمع يا ابزار قيفي دسته‌دار ويژه خاموش كردن شمع است، يا گذاشتن درِ ظرفي كه شمع در آن قرار دارد. اگر هيچ‌يك را نداريد، از يك قاشق استفاده كنيد.

۴- از ظرف محتوي شمع دوباره استفاده نمي‌كنيد

بسياري از شمع‌هاي لوكس در ظروف بسيار زيبا عرضه مي‌شوند كه حيف است با تمام شدن شمع آنها را دور انداخت و مي‌توان ظرف شمع تمام شده را حفظ كرد. خانم اُمنز مي‌گويد نخستين كار، زدودن باقي‌مانده شمع از داخل ظرف است.

روش مورد علاقه اُمنز قرار دادن ظرف در فريزر در طول شب است. با اين روش، موم داخل ظرف سفت شده و به‌راحتي از آن كنده مي‌شود. همچنين مي‌توانيد در صورتي كه در ظرف فلز به كار نرفته باشد، آن را در مايكرويوو بگذاريد يا رويش آب داغ بريزيد تا موم داخل آن حل شود.

وقتي موم داخل ظرف كنده شد و آن را تميز كرديد، مي‌توانيد از آن براي هر منظوري مثل نگه داشتن لوازم آرايش يا گلدان استفاده كنيد.

اگر دنبال خريد شمع با قيمت مناسب و به صرفه هستيد ميتوانيد به فروشگاه انلاين شمع سونيا مراجعه كنيدشمع سونيا

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۱۱:۳۸ ] [ شهاب ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی